Workshop: Building the Exotic through Transmedial Practices

This research seminar aims to investigate the ways in which Fascist colonialism endeavored to construct a coordinated public image of its colonies and occupied territories through a “media convergence”. Leggi tutto

Seminar: Raphael’s Antiquity

Five-hundred years ago, on Good Friday, April 6th 1520, the painter Raphael died in Rome after a brief illness, exactly 37 years after his birth, also on Good Friday, in Urbino. Even though ‘but’ an artist, at his death he was a prominent member of a network that was destined to have a profound impact...

International Summer School: Shakespeare’s Rome (SRISS)

The SRISS is held in English and opens for the first time a double track: one for undergraduate students (BA) and one for post-graduate students (MA, PhDs, Postdocs, ESL teachers). Participants will be provided with appropriate methodological tools which will help them to develop a specific competence on Shakespeare’s Rome within an intercultural and interdisciplinary perspective.

Scadenza: 26 giugno 2022

Cos'è il KNIR

Il Reale Istituto Neerlandese di Roma è il più antico e il più grande degli istituti scientifici olandesi all’estero. Svolgiamo un’importante funzione di ponte tra la comunità accademica olandese e italiana e la vasta comunità accademica internazionale presente a Roma.

Scrivi la tua tesi
o svolgi la tua ricerca a Roma!

Richiedi una borsa di studio

La community del KNIR

Il Reale Istituto Neerlandese a Roma è il centro di una comunità accademica attiva, ispiratrice e stimolante. Il personale accademico, gli studenti e i ricercatori di Roma si sentono legati a un grande gruppo di colleghi accademici ed alumni nei Paesi Bassi, in Italia e nel mondo. Ciò che li unisce è l’interesse scientifico condiviso per la ricchezza e la diversità del mondo mediterraneo, in particolare di Roma e dell’Italia, dall’età del bronzo fino ai giorni nostri.